Cuma, Şubat 09, 2007

Kıl Dönmesi Yeniden Tekrarladı. Ne Yapmalıyım?

Soru:
merhaba şu an çanakkalede askerlik yapmaktayım sivilde iken kıl dönmesi ameliyatını iki kez oldum buraya geleli yaklaşık bir yıl oldu ve rahatsızlığım tekrar nüks etti askeri hastaneye sevk edildim bana nisan ayına tekrar operasyon tarihi verildi ne yaptıysam kurtulamadım bu dertten ilk ameliyatımı genel, ikincisini ise local anestezi ile oldum şimdiki doktorum hiç bilmediğim epidural anesteziden bahsetti belden aşağısını tümüyle uyuşturup ameliyat edeceklermiş bende gümüş nitrat tedavisini okudum içimde bir ümit belirdi ama bir üyeye verdiğiniz cevapta iki kez olduysanız bu tedavinin size olabileceğini düşünmüyorum demişsiniz yani ben bu operasyondada kurtulamazsam hayatım boyunca ameliyat mı olacağım. psikolojim aşırı şekilde bozuk bu rahatsızlığım yüzünden önceki ameliyatlarımda ailemde yanımdaydı ama bu seferkine onlarıda haberdar etmek istemiyorum askeri hastane ise malumunuz korkuyorum tedirginim ben ameliyat tarihine kadar kafayı yemezsem 3. ameliyatıda olurum rica ediyorum bu anestezi çeşidinden ve rahatsızlığımın tamamen ortadan kalkma yüzdesinden ve operasyondan nasıl korkmayacağımdan psikolojimi nasıl düzelteceğimden beni bilgilendirirmisiniz şimdiden yardımlarınız için çok teşekkürler. bu arada yaşım 27


Cevap:
Hastalığınızın nüksetmesi üzücü ancak bu durum yine bir nüks ile karşılaşacağınız anlamına gelmez.İyi bir ameliyat ve ameliyat sonrası bakım ile düzelirsiniz.Epidural anestezi belden aşağıya giden sinirlerin bel bölgesinden yapılan iğne ile uyuşturulması yoluyla yapılır.

5 yorum:

aycaca dedi ki...

Ben 22 yaşındayım. Şehir dışında okumam nedeni ile salladım ama bir gün çok şiddetli ağrı yaşadım ve şişti. bu yüzden geçen sene kıl dönmesinden kapalı ameliyat oldum. Fakat 1 sene boyunca kanamalar şişlikler devam etti. 1 sene sonra tekrar açık ameliyat yaptılar ve aradan 6 ay geçmesine rağmen hala kanıyor şiş. Tek dedikleri şey geçer. Ne yapacağımmm???

ygtcan dedi ki...

Merhaba bende 27 eylük 2009 da ameliyat oldum yarı açık yöntemle gayet sorunsuz iyileştim ancak şu an kuyruk sokumumda biraz acı ile kanla karışıp akıntı olmaya başladı bu tekrarladığı anlamına mı gelir eğer tekrarladıysa erken müdehale ile ameliyatsız bir tedavi uygulanabilir mi ?

dado dedi ki...

hocam Ankarada bu işin ehli biri varmış.Yöntemi farklıymış.tekrar etmeme garantisi veriyormuş.Ben ameliyat olmadan önce bir kaç kişi önermişti bana.fakat ben devlette ameliyat oldum.1,5 yıl geçti.Sanırım şuan yeniden nüksediyor.Böyle giderse Ankaraya gitmeyi düşünüyorum bi.

Adsız dedi ki...

Arkadaslar bende amaliyat oldun 6 ay gecti nerdeyse ustunden suan amaliyat oldugum yer kan ve pis bi sivi ile arada kaniyor naptiysam olmadi.. Ankaradaki bu isle ilgilenen kisinin bilgilerine nasil ulasiriz ?

Adsız dedi ki...

Ankaradaki kisinin bilgilerini verebilir misin